Træning

Pia Kelter-Legendre         

Kropsbehandler & træner




Unik træning til unikke mennesker

- få individuel træning baseret på Manuvision-træningen


Jeg er underviser i Manuvision-træning. Jeg har undervist hold i Manuvision-træningen siden 2013 og frem til nu. Jeg er siden 2019 begyndt at tilbyde individueltræning, der er tilpasset den enkelte person, da vi jo er unikke og har helt unikke kropshistorier, som kalder på at blive mødt og set, for at kunne flytte sig et andet sted hen.


Det betyder, at du kan booke et træningsforløb af mininum seks gange hos mig. Første gang vil gå med at vi taler om hvad du mærker, at din krop mangler for at kunne blive mere fri. Du kommer på min behandlerbriks, hvor jeg møder dig og din krop for at danne mig et yderligere indtryk af, hvordan vi skal lave noget træning og stræk som passer til dig. Træning og stræk, som du også kan bruge, når du vil derhjemme. Det er nemlig så særligt med Manuvision træningskonceptet, at du selv ved at benytte få øvelser hver eller hveranden dag derhjemme kan holde din krop´godt kørende´. Har du med mig tilpasset dine træningsøvelser og stræk, så er det de mest optimerende for dig og da kan du vinde endnu mere end hvis du laver hold træning. Det kan naturligvis tilbyde noget andet fordi der netop er en hold energi.

De efter følgende 5 gange, hvor du møder hos mig, da vil vi træne, hvilket betyder at vi laver en træning, hvor jeg hver gang gennemgår de øvelser og stræk, som jeg har fundet frem til dig. Jeg vil yderligere tilføje et par mere hver gang med undtagelse af den 6 gang, hvor vi gennemgår dem alle imens vi træner for så at runde af og evaluere.


Det kan træningen:

Manuvision-træning kan sammenlignes med en selvbehandling. Den er skadesforebyggende og et meget stærkt supplement til Manuvision-behandling.

Træningen smidiggør led og muskler, stimulerer kredsløbet og renser ud, giver større kropsbevidsthed og styrker kroppens ydeevne. Dynamiske øvelser, stræk og stillinger afspænder hele kroppen fra top til tå. Faktisk starter man fra fødder og slutter ved nakke og hals. Åndedrættet centreres og koordineres med kroppens bevægelsesmønstre. Kroppens energisystem aktiveres og afbalanceres. Sammenhængene mellem krop og psyke understreges. Den øger vores koncentration og evne til at være til stede i kroppen. Ved at opbygge vores fysiske kerne og åbne for energisystemet bliver vi bedre til at stå fast i vores liv og respektere os selv. Ved at løsne op for åndedrættet og gamle spændinger kan vi opnå ro og rummelighed i vores sind. Det vigtigste er lysten til at udforske og lege - at have lyst til at mærke kroppen og gå til dens grænser. Det er denne lyst og glæde, der skal bære vores krop igennem livet.


Det kræver ingen specielle forudsætninger at deltage. Alle kan lave træningen, da det netop er tilpasset lige DIG og DIN KROP. Ligeledes sætter du selv sætter grænsen for hvor langt ind i øvelsen, som du vil gå. Ja og det er ok at springe en øvelse over hvis den er for udfordrende. Ligemeget hvor du er i din krop vil det være spændende, nærende og optimerende for dig at give dig selv denne træning med tilhørende stræk.